Krzysztof podpowiada: Jak złożyć deklarację IFT-2/2R za reklamy Facebook i Google?
Spis treści
Reklamujesz się w Google Ads lub Facebook Ads? 31 marca jest Twoja ostatnia szansa, żeby złożyć deklarację IFT-2/2R do Urzędu Skarbowego! Jest to obowiązek podatkowy, którego konsekwencją może być konieczność zapłaty podatku dochodowego.
IFT-2/2R a Google i Facebook
Korzystając z usług firmy Google lub Facebook, przedsiębiorca realizuje transakcje traktowane jako import usług. W praktyce oznacza to, że wszelkie faktury zgromadzone przez niego w ciągu roku podatkowego muszą być przeliczone na walutę polską.
Przedsiębiorca ma więc obowiązek zaksięgowania ich w podatku dochodowym i w podatku VAT, ale musi również złożyć informację dotyczącą rozliczeń zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych – IFT-2R.
Ważne – nie dotyczy to wyłącznie Google i Facebooka, ale także wszystkich innych firm, z którymi przeprowadzane były transakcje związane z importem usług! A więc także Linkedin, Twitter ads i wiele innych.
Więcej informacji o IFT-2R znajdziesz na stronie Ministerstwa Finansów: https://www.podatki.gov.pl/cit/wyjasnienia/informacje-ift-2r-sklada-sie-do-31-marca/ (informacja z 2021 roku); aktualny formularz na stronie ministerstwa finansów: https://www.gov.pl/web/finanse/ift-2ift-2r
Co należy wykazać w IFT-2/2R?
W informacji należy zawrzeć dochód podlegający opodatkowaniu oraz kwoty zwolnione od podatku. Trzeba więc wziąć pod uwagę wszystkie wpłaty, które w danym roku podatkowym zostały zrealizowane za usługi reklamowe w systemie Google oraz Facebook.
Ostateczny termin złożenia deklaracji
Prowadzący działalność muszą dostarczyć IFT-2/2R za zakończony rok, do 31.03 kolejnego roku. Formularz należy skierować do Lubelskiego Urzędu Skarbowego w Lublinie (ten właśnie Urząd zajmuje się obsługą tego typu deklaracji dla całego kraju). Uwaga – jeśli korzystasz z usług kilku firm (Google i Facebook (Meta), LinkedIn i innych), jesteś zobowiązany do przygotowania oddzielnej informacji dla każdej z nich.
Obowiązkiem przedsiębiorcy jest również dostarczenie tych deklaracji do kontrahenta, czyli w tym przypadku do poszczególnych firm – Google i Facebook(Meta), LinkedIn oraz innych ewentualnych kontrahentów.
Jak przesłać deklarację IFT-2R do Google?
W przypadku Google należy napisać lub zadzwonić do supportu, wskazać adres e-mail i na tego e-maila przyjdzie do nas wiadomość. Wystarczy odpowiedzieć na tę wiadomość załączając deklarację i można uznać obowiązek za spełniony.
Jak przesłać deklarację IFT-2R do Facebooka?
W przypadku Facebooka należy przesłać deklarację na e-mail platformcs@support.facebook.com, w kopii załączając również adres e-mail info@facebook.com.
Jak przesłać deklarację IFT-2R do LinkedIn?
W przypadku LinkedIn należy przesłać deklarację na e-mail linkedin_ads_support@linkedin.com, albo analogicznie jak w przypadku kontaktu z Google, skontaktować się z pomocą za pośrednictwem supportu: https://www.linkedin.com/help/
*Powyższy artykuł nie jest doradztwem podatkowym i nie bierzemy odpowiedzialności za aktualność i poprawność zawartych w nim informacji. Aby uzyskać pewną poradę podatkową skontaktuj się z certyfikowanym doradcą lub rozliczającym Cię biurem rachunkowym.