Weryfikacja Reklamodawcy w Google ADS
Spis treści
Weryfikacja reklamodawcy w Google Ads, czyli o co tutaj chodzi?
Cały proces weryfikacji konta Google Ads polega na dostarczeniu kilku plików, zdjęć i informacji do systemu. Głównym celem programu jest ustalenie, kto płaci za reklamy i kogo te reklamy mają promować. Oczywiście w ramach takie pracy Google chce sprawdzić, czy nasza branża należy do tych “legalnych”. Proces takiej weryfikacji można wykonać w ciągu 30 dni od otrzymania powiadomienia. To bardzo ważne, ponieważ jeśli nie uda się ukończyć weryfikacji, konto Google Ads zostanie tymczasowo zablokowane.
Weryfikację tożsamości reklamodawcy możemy ukończyć w 30 min, lecz powinniśmy do tego przygotować potrzebne materiały. Zaczynajmy!
Jakie mamy możliwości weryfikacji konta Google Ads?
Jeśli chcemy ukończyć proces weryfikacji naszego konta Google Ads, Google daje nam kilka możliwych ścieżek. Co więcej, weryfikacji możemy dokonać nawet jako agencja obsługująca konto klienta, lecz ta ścieżka potrafi być irytująca i skomplikowana.
Oto dostępne metody weryfikacji konta Google Ads:
- weryfikacja jako właściciel profilu płatności, który posiada minimum poziom dostępu administratora lub właściciela;
- weryfikacja jako administrator, który ma dostęp do konta (np. agencja marketingowa).
Czego potrzebujemy, aby ukończyć proces weryfikacji?
Do ukończenia weryfikacji naszego konta będziemy potrzebować kilku plików i pewnych danych.
Weryfikacja konta wymaga zdjęć jednego z tych dokumentów:
- prawa jazdy,
- dowodu osobistego,
- paszportu,
- zezwolenia na pobyt,
- wizy.
Ważne! Będziemy potrzebować zdjęć frontu dokumentu i jego tyłu. Do tego dochodzi bardzo istotna kwestia – wszystkie zdjęcia muszą znajdować się w jednym pliku JPG lub PNG. Zdjęcie dokumentu musi być więc ustawione obok siebie, ponieważ Google nie pozwoli nam przesłać dwóch osobnych plików JPG lub PNG do systemu Google Ads.
Drugim niezbędnym plikiem będzie:
- odpis z CEIDG,
- lub odpis z KRS.
Wszystkie te dokumenty zdobędziemy tutaj po wpisaniu naszego numeru NIP w wyszukiwarkę.
Ostatnim elementem naszej przygody z weryfikacją konta Google Ads będzie wypisanie danych w kilku rubryczkach.
Będziemy do tego potrzebować:
- adresu, nazwy przedsiębiorstwa, kodu pocztowego i miejscowości naszego przedsiębiorstwa,
- adresu, kodu pocztowego i miejscowości właściciela profilu płatności konta Google Ads.
Gdzie potwierdzę, kto jest właścicielem profilu płatnośći i jego główną osobą kontaktową?
Aby to zrobić wystarczy wejść na konto Google Ads.
Po zalogowaniu w prawym górnym narożniku należy kliknąć “Narzędzia i ustawienia”.
Następnie należy w skrajnie prawej kolumnie kliknąć “Podsumowanie”.
Na końcu należy spojrzeć na skrajnie lewą kolumnę i kliknąć “Ustawienia”. Po wejściu w tę opcję znajdziemy dane naszej organizacji, a na samym dole strony – główną osobę kontaktową.
Jak przejść proces weryfikacji?
Cały proces weryfikacji możemy rozpocząć za pomocą kliknięcia w żółty przycisk (który pojawi się na szczycie ekranu) lub poprzez wejście w “Narzędzia i Ustawienia”, Następnie klikamy w “Podsumowanie”, a dalej w przycisk “Ustawienia” znajdujący się skrajnie po lewej stronie ekranu. Finalnie zauważymy sekcję “Weryfikacja reklamodawcy”, gdzie możemy ją oficjalnie rozpocząć.
Weryfikacja naszej organizacji to sekcja, w której będziemy przesyłać nasze wszystkie materiały wspomniane wcześniej. Natomiast sekcja “Opowiedz nam o swojej firmie‘ to głównie uzupełnianie rubryk.
Podsumowanie
Proces weryfikacji konta Google Ads może wydawać się straszny – ale tylko na pierwszy rzut okna. Jeśli przygotujemy sobie wszystkie potrzebne materiały zawczasu, cała weryfikacja może zostać ukończona bardzo szybko.
Google będzie sprawdzać nasze materiały przez nawet tydzień, lecz z doświadczenia znamy już przypadki akceptacji w kilka godzin.
Powodzenia w waszych weryfikacjach!